Tiny Book

21 Nisan 2017 Cuma

Nasıl Ders Çalışıyorum?



Herkese merhabalar :) Bugün diğer yazılarımızdan farklı olarak bir öneri yazısıyla karşınızdayız :) Umarım beğenirsiniz :))

8 Nisan 2017 Cumartesi

Film Tavsiyesi - Becoming Jane


Herkese merhabalar :) Uzun ve benim için çok yoğun geçen bir haftadan sonra tekrardan bloga döndüğüm için çok mutluyum :)
Öncelikle,Nisan'ın ayının başı bana pek uğurlu gelmedi.Vize haftamdayken bütün kış grip olmayıp Nisan'da grip oldum.Tam sınavın ortasında öksürük krizi tuttu falan.Böyle yaşanması oldukça kötü ama anlatınca komik olaylar yaşadım :D Yani kısaca yıkılmadım ama ayakta da değilim sloganlı bir hafta oldu benim için 😀
Kendimce büyük bir ödülü hak ettiğime inandığım için kendimi film izlemeye verdim :D Daha önce burada hiç film analizi yapmamıştık bu ilk ve sanırım son da olmayacak :) Çok fazla konuştum yine :D

Şanssız Bir Adam-Alberto Moravia

KÜNYE
Kitap adı: Şansız Bir Adam
Yazar: Alberto Moravia
Sayfa Sayısı: 140
Türü: Öykü
Çeviri: Gülbende Kuray
Yayınevi: Ekin



Merhabalar, bugün bir kütüphane kitabıyla karşınızdayım. Kitabı nasıl buldum, nasıl hemen alma kararı aldım bende bilmiyorum. Tesadüfler işte, iyiki almışım :)
Kitapta farklı başlıklar altında şanssızlık hikayeleri anlatılıyor. Ama çözemediğim hepsi aynı mı kişi mi, ama sanırsam değil. Kitap eski zamanlarda Roma'da geçiyor. Tabii Roma'yı eski çağ olarak anlamayın. Gayet arabaların kol gezdiği zamanlar. Kitabı severek okudum, zaten kısa kısa hikayelerdi hemen bitti. Saman kağıt olması, çok eski olması da beni kendine çekti. Kitap 2007'den bu yana ben dahil 7 kişi tarafından okunmuş. Bu duygu bile çok güzeldi. Eğer kütüphanede denk gelirseniz mutlaka alın, çerez niyetine okunacak kitaplardan. 
P.S. İzmir'de oturanlar için Karşıyaka Hoca Mithat ilçe halk kütüphanesinde kitap mevcut.
Sevgiler.. Bi'Avukat

5 Nisan 2017 Çarşamba

Bülbülü Öldürmek...

KÜNYE
Kitap adı: Bülbülü Öldürmek
Yazar: Harper Lee
Sayfa Sayısı: 357
Türü: Roman
Çeviri: Ülker İnce
Yayınevi: *SEL

   

Merhaba arkadaşlar, vizelerim çok erken başladı ama Allah’tan bir o kadar da kısa sürdü. Tabii o kısalık bir türlü geçmek bilmedi. Son gün çalışılan dersler falan cidden yoğun bir hafta oldu. Tabii vizelerim biteli 1 hafta oldu; bunu da eklemek isterim ^^ Artık kendimi daha dinç hissettiğim için kitap yorumlarıma başlayabilirim sanırım :)

24 Mart 2017 Cuma

Koşmasaydım Yazamadım - Haruki Murakami

                                                KÜNYE
                                                KİTAP ADI:Koşmasaydım Yazamazdım
                                                YAZARI: Haruki Murakami
                                                SAYFA SAYISI: 176

                                             



Haruki Murakami'den bir tutku olarak koşmak ve bu tutkuyla terbiye edilen yazma eylemi üzerine eşsiz bir metin...

"Murakami Bey, insan sizin gibi sağlıklı bir yaşam sürünce zamanla roman yazamaz hale gelmez mi?"

Arada sırada insanlar bu soruyu sorar bana. Roman yazmak, sağlıksız bir eylem; yazar olan kişi de sağlıklı olmak dediğimiz çemberden uzak bir yerde, mümkün olduğunca sağlıklı denemeyecek bir yaşam sürmek zorundaymış gibi. 

Biz roman yazmaya çalıştığımızda, insanlığın temelinde bulunan zehir gibi bir şeyi istemesek de çekip çıkarır, görünür kılarız. Yazarlar az çok bu zehre maruz kalır. Bu zehir işin içine girmediği sürece, gerçek anlamda yaratıcılık eylemi ortaya konulamaz çünkü (tuhaf bir benzetmeyle söyleyeceğim ama balonbalığının zehirli kısmının aynı zamanda en lezzetli kısmı olmasıyla tıpatıp benzeyen bir durum galiba). Ama gerçekten sağlıksız olan şeylerle uğraşmak için insan mümkün olduğunca sağlıklı olmak zorundadır. Bu, benim tezim. Yani sağlıksız bir ruh bile, yine sağlıklı bir vücuda gereksinim duyar. İşte bu yüzden, böyle biri sanatçı olamaz, dense bile ben koşmaya devam ediyorum.

Haruki Murakami'den bir tutku olarak koşmak ve bu tutkuyla terbiye edilen yazma eylemi üzerine eşsiz bir metin... Koşmasaydım Yazamazdım kendini "utangaç biri" olarak tanımlayan yazarın belki de en kişisel kitabı.
(Tanıtım Bülteninden)


22 Mart 2017 Çarşamba

Tek Meyve Portakal Değildir-Jeanette Winterson

                                                   KÜNYE
                                                   KİTAP ADI: Tek Meyve Portakal Değildir.
                                                   SAYFA SAYISI : 212
                                                   ÇEVİRİ: Sevin Okyay



Evlatlık alınıp misyoner olarak yetiştirilen bir kız çocuğu, aykırı eğilimleri yüzünden beklentileri suya düşürecektir. Jeanette on altı yaşına geldiğinde, sevdiği kız uğruna Kilise'yi, evini ve ailesini terk etmeye karar verir. Winterson otobiyografinin ötesine geçerek fantastik bir kurguyu deneysel bir yazım tarzıyla birleştiriyor ve ününün hakkını veren bir anlatı ortaya çıkarıyor. Mizahi tarzı ve keskin zekasıyla kalıplaşmış anlayışları ve yerleşik ilişkileri sorgulayan Winterson, Tek Meyve Portakal Değildir'de dönüp geçmişine bakarken okuru da "kendini icat etmeye" çağırıyor.
(Tanıtım Bülteninden)


Herkese Bi'Psikolog'tan merhabalar :) Bugün büyük umutlarla okumaya başladığım bir kitaptan bahsedeceğim sizlere.. Bakalım sonu da umut dolu olmuş mu :))