Tiny Book

24 Mayıs 2016 Salı

Kase'nin Peşinde Bir Gizem Yolculuğu... Da Vinci'nin Şifresi..

Yazar:Dan BROWN

                                                                Sayfa Sayısı: 495

                                                                Baskı Yılı: 2003



Merhabalar :) Mayıs ayında okuduğum kitaplardan bir diğeri Da Vinci'nin Şifresi'ydi. Finallere çalışmaktan çok fazla kitap okuyamadık malesef.Kitap o kadar ilgi çekici ve gizemliydi ki ders çalışmam lazım diye diye kitabı bitirdim :D

12 Mayıs 2016 Perşembe

Fomenta.. Peki Ya Evrenin Kozası Yırtılırsa?

Merhabalar ^^ Mayıs ayının ilk kitap yorumu Fomenta olucak :) Kapak yazısını çok beğendiğim için paylaşmak istiyorum sizlerle de :)


Yazar: Erim Şişman
Sayfa Sayısı: 360
Baskı Yılı: 2016

Dili: Türkçe
Yayınevi: Bence Kitap

Hayatının aşkı bu evrene ama bu zamana ait olmasaydı halüsinasyon gördüğünü mü düşünürdün?

Sevdiğin kişiyi görebilmenin tek yolu olan ruhsal hastalıklarının iyileştirilmesine izin verir miydin?

Aklı başında insanlar dünyevi halüsinasyonlara inananlar mıdır?

Bedensel nezaretten kurtulup içinde evrenlerin yüzdüğü Fomenta’ya ulaştığında yaşam eskisinden daha büyüleyici olacak. Önceki yaşamlarını hatırlamaya çalış kardeşim ve yüzlerce yaşam tecrübenle ölüm sonrasında kavuşacağın yeni bedenine hazırlan. Korkma kardeşim, gel içeri.


10 Mayıs 2016 Salı

KİTAP OKUMA ETKİNLİĞİ -BLOGGERLER OKUYOR

Merhabalar :) Geçen yazımızda belirttiğimiz gibi çok güzel bir etkinlik başladı.Ve şu an da Mayıs ayının kitabına karar vermek istiyoruz.Sizde bizimle beraber okumak isterseniz bu ayın kitabı için oy kullanmayı unutmayın lütfen :) Asıl yazıyı buraya koyuyorum.Şimdiden teşekkürler ^^

Bloggerlar Okuyor Mayıs 2016 kitabını seçiyoruz!


Herkese merhabalar,

Geçtiğimiz ay bir Bloggerlar Okuyor etkinliği başlatmış ve George Orwell’in1984 isimli kitabını okumuştuk. (Etkinliğimizle ilgili detaylı bilgi için buraya göz atabilirsiniz.) Mayıs 2016 için okuyacağımız kitabı birlikte seçelim istiyoruz ve işte soruyoruz:

J. R. R. Tolkien’dan Hobbit mi yoksa William Golding’den Sineklerin Tanrısı mı?


Etkinliğimize katılmak isteyen sevgili arkadaşlar,

15 Mayıs Pazar gününe kadar hangi kitabı okumayı tercih ettiğinizi bu yazının altına yorum olarak yazabilirseniz çok sevinirim. 16 Mayıs Pazartesi günü bu yazıyı güncelleyerek seçilen kitabı duyuracağım. Ayrıca bu yazıyı paylaşarak etkinliğimizi daha çok kişiye duyurmamıza yardımcı olursanız harika olur ^^

Tercihlerinizi merakla bekliyorum ^^

Sevgilerimle,

Alice

7 Mayıs 2016 Cumartesi

George Orwell'in Distopyası,1984..

                                     
  •                                                    Tür: Bilim Kurgu, Distopya, Klasik
                                                       Orijinal Adı: Nineteen Eighty-Four
                                                       Yayınevi: Can Yayınları
                                                       Çeviri: Celâl Üster
                                                       Basım Yılı: 2014
                                                       Sayfa Sayısı: 352


Nisan ayının sonunda okumaya başladığımız kitaplardan bir diğeri  Bin Dokuz Yüz Seksen Dört/George Orwell 'di.Bu kitabı aslında uzun zamandır okumak istiyordum fakat sürekli erteliyordum.Sebebiyse bence bazen bazı kitaplar için belli bir seviyeye gelmeniz gerekir; ben bu kitabı da o şekilde düşünüyordum.Fakat bu kadar beklettiğim için de pişman olmadım değil ^^ Neyse ki çok güzel bir etkinlik başladı da okuyabildim.Her ay bir kitap okuyoruz ve o ayın son günü katılan herkes yorumlarını paylaşıyor.Etkinlik için tık tık (hehe evet ben biraz geç kaldım ama bir mazeretim var geç başlamıştım :D :D )

6 Mayıs 2016 Cuma

Sınırın Güneyinde Güneşin Batışında, Her Şeyin Başlangıcında...





KÜNYE
Kitap adı: Sınırın Güneyinde Güneşin Batısında
Yazar:Haruki Murakami
Sayfa Sayısı:187
Türü:Roman
Çeviri:Pınar Polat
Yayınevi: Doğan Kitap


Tokyo’nun varlıklı mahallerinden birinde, sıradan ve sorunsuz gibi görünen bir hayat süren Hacime, hiçbir zaman sahip olduklarından daha fazlasını istememiştir. İyi bir evliliği, iki kızı vardır. Şehirdeki iki caz kulübünün sahibi olarak kıskanılacak bir kariyere sahip olmuştur. Yine de hayat ve kariyeriyle ilgili sinsi bir yetersizlik duygusuna kapılmaktan kendisini alamaz. İlk gençliğinde âşık olduğu, akıllı ancak tuhaf bir yalnızlık duygusu uyandıran Şimamoto’nun anısı, kalbini gölgelendirmektedir. Yağmurlu bir gecede, eskisinden çok daha güzel ve etkileyici görünen Şimamoto yeniden karşısına çıkar. Hacime artık gerçek anlamda bir dönüm noktasında olduğundan emindir.

Merhabaa, tüm Speedy Gonzalez halimle karşınızdayım. Hatta karşınızdayız demek daha doğru. Çünkü bu bizim için bir takım oyunu gibi. :) Yine kendini her zaman aynı mükemmellikle okutmayı başaran, en sevdiğimiz yazarlardan biri olan Haruki Murakami ile beraberiz. Acaba japoncanın akıcılığından kaynaklanan bir durum mu bu, cidden merak ediyorum. Şu zamana kadar üç tane kitabını okudum ve hep aynı akıcılık. Tabiiki aynı zamanda o büyüleyiciği, insanı saran anlatım. Haruki’nin muhteşem müzik bilgisi de yine bizimle tabiiki. Elimden düşmeyen bir kitap oldu. Bitmemesi için son sayfaları o kadar yavaş okudum ki, resmen direndim. Ama her güzel şey gibi bu da bitti.

Kitap Hacime’nin çocukluğundan kırklı yaşlarına kadar olan dönemlerinde neler yaşadığını anlatıyor. Hacime tek çocuktur. Çocukluğunu yaşadığı dönemin -kendisine göre- en farklı durumu budur. Çünkü etrafındaki arkadaşlarının her zaman kardeşleri vardır. Sınıflarına gelen Şimamoto adlı kız, Hacime’nin kendisi gibi insanlarında olduğunu anlamasını sağlamıştır. Aralarında özel bir bağ oluşmuştur. Ancak her insanda olduğu gibi ayrılıklar, birbirinden kopmalar onlar arasında da olmuştur. Ancak bu kopmalar her şeye rağmen aralarındaki özel bağı koparamamış ve her şeye rağmen, karşılaştıklarında daha da büyük bir şey olarak nüksetmiştir. Kitap Hacime’nin yalnızlığı, içsel sorunlarını, hayata bakışını, kararlarını ve Şimamoto ile olan özel bağını anlatıyor. 

 Kitabı okurken kendinizi sorgulayabilirsiniz. Acaba bende bu yola düştüm mü? diye hayatınızı yargılamadan? edemiyorsunuz. Birçok yönden çok güzel bir kitap. Haruki Muraki’mi yine bizi büyülüyor.
  Ancak karakterin bu kadar akıllı ve duygusal bağa önem veren biri olmasına rağmen davranışlarını hiç tasvip etmedim. Ergenlik döneminin bir faciaydı, otuz yedi yaşına gelip de hatalarının farkında olmasına rağmen yine aynı şekilde davranması, benim için hayalkırıklığı oldu. Bir yerden sonra kalbimizdense mantığımıza daha çok önem vermemiz gerektiğini düşünüyorum. Çünkü sonucu karşımızdaki insanı kırabilir; bizi ise daha çok…

Son kısım benim düşüncelerimdi. Okuduysanız, sizin düşünceleriniz neler? Teşekkür ederim sabırla okuduğunuz için :)

ALINTILAR

"O zamanlar bilmiyordum. Birini tekrar düzelemeyecek kadar kötü kırabileceğimi. İnsan, sadece var olarak diğer bir insanda dönüşü olmayan yaralar açabiliyordu."

"Asıl acı olan şey, geri dönemeyeceğimiz gerçeği. Bir kez ilerlemeye başladın mı, ne yaparsan yap gittiğin yoldan geri dönemiyorsun. En ufak bir sapma her şeyi sonsuza dek değiştiriyor."







3 Mayıs 2016 Salı

Yaşamdan Gerçek Kesitler , Bir Ceza Avukatının Anıları...

KÜNYE
Kitap adı:Bir Ceza Avukatının Anıları
Yazar:Faruk EREM
Sayfa Sayısı:95
Türü:Anı
Yayınevi:Murat Kitabevi

Bu sefer biraz hızlı davranmak istedim. Tabiiki kitabın sayfa sayısının az olması da bana çok yardımcı oldu. Uzun zaman önce aldığım, ama okumak için öncelik vermediğim bir kitaptı.