29 Nisan 2016 Cuma

Masalsı Bir Yaşamın Öyküsü, Simyacı...

KÜNYE
Kitap adı:Simyacı
Yazar:Paulo Coelho
Sayfa Sayısı:341
Türü:Roman
Çeviri:Özdemir İnce
Yayınevi:Can


Simyacı, İspanya’dan kalkıp Mısır piramitlerinin eteklerinde hazinesini aramaya giden Endülüslü çoban Santiago’nun masalsı yaşam öyküsü. Ama aynı zamanda bir “nasihatnâme”; “Yazgına nasıl egemen olacaksın? Mutluluğunu nasıl kurtaracaksın?” gibi sorulara yanıt arayan bir yaşam ve ahlak kılavuzu. Mistik bir peri masalına benzeyen bu romanının, dünyanın dört bir yanında bunca sevilmesinin gizi, kuşkusuz bu kılavuzluk niteliğinden kaynaklanıyor.


Sürekli bir geciken, son günlere kalan bir kitapla daha karşınızdayım. Ama lütfen bize de hak verin. Vize haftası, vizeler, dönem ödevleri derken kitap okumamız zorlaşıyor. Ama yine de yetiştirmeyi başarabiliyoruz :) Şimdi size okuduğum en güzel kitaplardan birini tanıtmak istiyorum. Kişisel Menkıbe’nizin peşinden giderken, umarım bu yazım sizlere yardımcı olur. İyi okumalar…

Açıkcası kitap gerçekten akıcı ve bir solukta okunacak bir yapıt. Kitabı bir arayış içinde olanlar, hatta olmayanlar bile, herkes okumalı. Emin olun asla pişman olmazsınız. 

Kitabın içeriğine girmek istemiyorum. Çünkü bu kitaptan kendinize dair birçok ders çıkartabilirsiniz. Benim çıkarttığım ders ise : Evet, alın yazımız bellidir. Ancak kaderimizi seçimlerimiz belirler. Önümüzdeki yol ne kadar çetin olsa da, eğer amacımızın farkındaysak ve onu gerçekleştirmek için bir şeyler yapıyorsak, er ya da geç Allah bize istediğimizi verir. Önemli olan sabırdır. Bu benim bu kitaptan çıkarttığım ders. Yani aslında size söylemek istediğim; benim sizi yönlendirmem gerçekten değerli bir yapıt olmasından dolayı olmalı, çünkü hepimiz farklı dersler çıkaracağınız, bundan eminim. Kimi aşk, kimi para, kimi daha farklı şeyler. Eğer okuduysanız sizin de görüşleriniz merak ediyoruz, bizimle paylaşırsanız seviniriz. Teşekkürler :) 
  


ALINTILAR
"Bir şeyi gerçekten istersen, onu gerçekleştirmen için bütün evren iş birliği yapar."
"İster hayatımız, ister ekin tarlalarımız olsun, sahip olduğumuz şeyleri yitirmekten korkarız. Ama hayat hikâyemiz ile dünya tarihini aynı El tarafından yazılmış olduğunu anladığımız zaman, bunu anlar anlamaz, bu korku uçup gider."
"Kötülük, insanın ağzından giren şeyde değildir. Kötülük oradan çıkandadır."


2 yorum:

  1. Simyacı çok severim.. Bence Paulo Coelho'nun en iyi kitabı ;)'en karanlık an şafak sökmeden önceki andır.'

    Bu arada bloğunuzu sevdim ;) Sizi Yepple bana benzettim :) Bizim bloğada bekleriZ ;) ----LuNa----

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yazarın en sevdiğim kitabı :)
      Teşekkür ederiz ^^

      Sil