21 Nisan 2016 Perşembe

BENİ ASLA BIRAKMA / NEVER LET ME GO - KAZUO ISHIGURO

Japon asıllı İngiliz yazar Kazuo Ishiguro’nun, TIME tarafından hazırlanan “Ölmeden önce okunması gereken 1001 Kitap” listesine alınan ve “İngilizce yazılmış en iyi 100 roman” listesine de giren  romanı Beni Asla Bırakma…
  • KÜNYE
  • Kitabın Adı:Beni Asla Bırakma
  • Yazar:Kazuo Ishiguro
  • Kitabın Türü:Roman,edebiyat
  • Çeviri:Mine Haydaroğlu
  • Yayınevi:Yapı Kredi Yayınları

Merhabalar yeniden! Uzun zaman oldu malesef  vize haftamızdan dolayı.Ve bir de hastalık geldi üstüne; uzadıkça uzadı kitap ama sonunda bitirebildim! Dediğim gibi vizelerin başlamasına denk geldiği için kitap normalden uzun sürdü fakat kitap aslında çok kısa sürede okunabilecek bir kitap.


Kitabın ismine bakarak aşk hikayesi sanmayın sakın.Açıkcası belirtmem gerekirse benim okuduğum diğer kitaplardan daha farklı bir anlatım tarzına sahipti.Ve okurken zorlanmadım da değil.
Bunun nedeniyse kitaptaki karakter yerine kendime koyamadım; çünkü Kathy en başında kendi hikayesini anlattığını belirtti ve sınırını çizdi.Sadece izleyici olarak katıldığım bu roman yine de ilgi çekiciydi.
Sanırım ilk 100 sayfasında  konuyu tam olarak anlayamadım çünkü bir belirsizlik hakimdi.Kathy,Tommy,Ruth arasındaki ilişkiyi anlatan Hailsham adında yatılı bir okulda geçiyor çoğunlukla bu roman.

Konuyu fazla anlatmak istemiyorum çünkü kitabın büyüsü bence burada.İlk önce bir anlamayacaksınız ne okuyorum ben ya diye sorucaksınız(benim yaptığım gibi :D )daha sonra da anlayıp konu karşısında büyüleneceksiniz.
Kısacası,bilim kurgu eserlerini seviyorsanız daha doğrusu ütopik demeliyim ya da daha önce hiç denemediyseniz okumanızı önerebileceğim bir kitap.

Not: Filmi de varmış henüz izleyemedik fakat izledikten sonra onu da paylaşmayı düşünüyoruz ^^
Ve bir kitabın olmazsa olmazlarından alıntılar;

Bir gün, belki de çok yakında, nasıl olduğunu hissetmeye başlayacaksın.

"Belki de hiçbirimiz yaşadıklarımızı tam olarak anlamıyor ve yeterli zamanımız kalıp kalmadığını hissedemiyoruz."
“Birbirine gerçekten âşık bir kız ve bir erkek varsa, yani bu iki kişi gerçekten âşıksa ve bu konuda başkalarını ikna edebiliyorlarsa, o zaman Hailsham’ı yönetenler bu işi halledebiliyorlarmış.

“Çöpleri, dallara takılmış sallanan naylon parçalarını, tel örgülere takılmış tuhaf şeylerin oluşturduğu hattı düşünüyorken ve gözlerini kısıp çocukluğundan bu yana kaybettiği her şeyin buraya sürüklendiğini hayal edişine, şimdi Norfolk’ta hepsinin önünde duruşuna” 

”(Ah unutmadan söylemeliyim ki Norfolk’la ilgili bu düşüncelerini çok sevdim^^)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder