18 Eylül 2018 Salı

NORTHANGER ABBEY (MANASTIRDA AŞK ) -FİLM YORUMU



Herkese merhabalar :) Uzun süredir yoktuk malumunuz yaz tatildi stajdı derken :) Bir sürü kitap okuduk yorumları gelecek inşallah :) Film ve dizi izledik tabii ki :)




Haziran ayında sevgili Periodic Library'nin bir yazısını görmüştüm.Yazıya ulaşmak için tık tık. Kendisi bu yaz için Jane Austen maratonu başlatmıştı. Ben de katılmayı çok istemiştim ama bir türlü -nedenini gerçekten bilmiyorum- kitaplarını okuyamadım 😔 Ve ben de filmlerini izlemeye karar verdim.İyi ki de izlemişim ve izlemeye devam ediyorum 😅 Çünkü filmlerin konuları,geçtiği zaman dilimleri beni çok etkiliyor ve tabir yerindeyse dibim düşüyor 😁😂



 Jane austen'ın ilk romanı olan bu kitap aynı zamanda beyaz perdeye de uyarlanmış. Yazar bu romanınında da sosyete hayatını, zengin koca peşinde koşan  kızları, budala zengin hanımları ve onların daha da budala kocalarını tiye alır. Ayrıca, söz konusu yıllarda popüler olmuş gotik edebiyatla da dalga geçer. romanın kötü kızı isabella, oldukça eğlenceli ve renkli bir tip olmasına rağmen fazla genç, naif ve biraz da cahil olan baş karakter Catherine, austen'ın diğer kahramanları Emma ya da Elizabeth Bennet kadar parlak bir tip değildir. Erkek kahraman Henry tilney ise, bay Darcy ve bay Knightley karakterlerinin doğuşunun sinyallerini veren hoş bir tip


Henry çok tatlıı değil mi ama 👼


Diğer filmlerine göre daha az başarılı ama diğer filmlerinin ortalamanın üstünde olduğunu göz önüne almamız gerekir😉 Ben tarihi romantik filmleri seven biri olarak Northanger Abbey'den hoşlandım. Ve izlemenizi öneririm 😊 
filmde saflığıyla bizi deli etse de kitap okuyan insan kötü insan olmaz ki zaten 🙈




Yeni yazılarda görüşmek üzere..
Sevgimle..
Bi'Psikolog

4 yorum:

  1. Aşk ve gurur lise zamanlarımizin popüler kitabi😄 Jane austen konuları ele alisini sevdiğim bir yazar teşekkürler bu güzel paylaşımınız icin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahaha kesinlikle bazı şeyler hep eskileri hatırlatıyor :)) biz teşekkür ederiz güzel yorumunuz için :)
      Sevgimizle...

      Sil
  2. Böyle bir maratonumuz vardı değil mi bizim? :D Kendim de o kadar uyamadım ki maratona :D
    Northanger Abbey'i ben de maratondan sonra okumuştum, keşke hemen ardından da filmini izleseymişim, niye izlememişim acaba :D Oysa çok güzel görünüyor.
    Yorumuna sağlık, keyifli maratonlar :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet vardı :) haha doğrudur :D artık yeni maratonlara uymak dileğiyle diyorum ozaman :D çok teşekkürler :))

      Sil