24 Eylül 2018 Pazartesi

Karanlık Köy

Karanlık Köy





Merhabalaar, şimdi size fuar zamanından aldığım okudukça gerildiğim muhteşem bir kitabı anlatacağım. 

Kitap Yitik Ülke Yayınları mevcut. Bu yayınevi ile tanışmam Twitter sayesinde oldu ve gerçekten her kitabı ayrı kaliteli ve değişik kitap kapaklarıyla oldukça dikkat çekiyor bence. 
Şimdi kitaba gelmek gerekirse yazarı televizyon dünyasından da tanıyoruz. Gürgen Öz. Aynı zamanda kendisi Yaprak Öz'ün kardeşi. Bir sonraki yazım da onun hakkında olacak. 
Kitabın konusu Trabzon'da geçiyor. Anlayacağınız Türk korku dünyasından. Başlarda çok fazla siyasi düşünceye denk geliyorsunuz. Bana kalırsa fazla uzun tutulmuş bir bölümdü. Kitaplar her kesimin okuduğu ortak bir değer bana kalırsa, yazarların düşüncelerini anlatabildiği eşsiz bir yer olsa da düşüncelerini empoze etmeye çalışması bana birazcık yanlış geldi. Ama saygım sonsuz bunu da eklemek isterim. Bu bölümü geçtikten sonra kitabın üslubu çok güzel o kadar akıcı ki konusu da değinirsem ikisi birlikte sizi uçuruyor. Bir günde bitirdim kitabı. Sayfaları sabırsızlıkla çeviriyorsunuz. Çok fazla detay vermek istemiyorum. Sonuçta korku hikayesi. Kitabı alırken gerçek bir hikayeden esinlenerek yazıldığını söylemişlerdi. Ama hayal meyal hatırlıyorum doğru olmayabilir. Doğruysa da olabilir diyebilirim ama kitapta korkunç kısımlarına gelsenize çok fazla korkamıyorsanız. Tam o anda kitap yavaşlıyor sanki. Kafanızda bu nerden acaba diye birçok soru kalıyor ve tek anladığınız yaşananların hepsinin bir iç hesaplaşma olduğu.

Unutma! Dedi.ruhunda seni avlayan hayaletler var. Geçmişe dair kaçtığın,hesaplasamadigin ne varsa hesaplas. Bu seni özgür kılacak. Bence o ağırlıklar,o düşünceler tüm hayatını etkiliyor....


"Kimse zayıf insan görmek istemiyor, kimsenin zayıflığa tahammülü yok! Çünkü herkes kendi içinde biraz zayıf ve ona bunu hatırlatan insanı da etraflarında istemiyor. Herkes güçlü gözüken ve kendisine de güçlü hissettiren insanlar arıyor etrafında. En nihayetinde hepimiz ölümlü birer varlık olarak öylesine aciziz ki..."










Kısaca bir özet geçmem gerekirse zevkle okuyacağınız ve bir solukta bitireceğiniz bir kitap. Pişman olacağınızı düşünmüyorum. 
İyi okumalar 😊

1 yorum:

  1. Biraz spoiler aldım gibi oldu sanki :)

    Öz kardeşler de yayınevi de okuma listemde, merak ediyorum 😊

    YanıtlaSil