16 Temmuz 2017 Pazar

Palto-Burun Nikolay Gogol




                                                      KİTAP KÜNYESİ 
                                                     ADI : PALTO-BURUN
                                                     YAZARI : NİKOLAY GOGOL
                                                     SAYFA SAYISI:
                                                     





Herkese Bi'Psikolog'dan merhabalar :) Finallerin arasında kitapsızlıktan ölüyorken Gogol.'un Palto'suna başladım ve kısa zamanda bitirdim ve finaller biter bitmez de yorumunu yazmaya geldimm :)
Öncelikle Gogol'u daha önce hiç okumamıştım ama özellikle Palto adlı hikayesini çok merak ediyordum.Bilirsiniz Dostoyevski'nin çok ünlü bir sözü var. 'Hepimiz Gogol'un paltosundan çıktık.'der.
İlk olarak yazarın diliyle başlamak istiyorum.Ben Rus edebiyatından klasiklerinin diline- bu ara üst üste okuduğum için-oldukça alıştım.Ki yeni başlayanlar için bile yazarın dili oldukça sade.

Benim okuduğum kitapta 2 hikayesi vardı.Palto ve Burun. Ben Palto hikayesini daha çok sevdim ve bana nedense daha çok dokundu.

Mesela Burun hikasesini kırk yıl düşünsem aklıma böyle bir konu gelmez.Ki gelse de bu hikayeyi kimse okumaz diye düşünüyorsunuz ama Gogol yazınca yazı bambaşka bir hale bürünüyor ve soluksuz okutuyor.Özellikle sınav haftaları gibi yoğun zamanlarda aralardaki boşluklarda okuyabileceğiniz güzel bir kitap.

1 yorum:

  1. Palto'yu yıllar önce üniversitedeyken okumuştum ama hiç hatırlamıyorum. Konusunu okuduğum yorumlardan biliyorum. Bir ara tekrar okumak isterim. Rus klasikleri her zaman okunmasa da verdiği edebi zevk açısından benim de favorim :-)

    YanıtlaSil