24 Şubat 2017 Cuma

GEZİ GÜNLÜKLERİ : ESKİŞEHİR

Herkese Bi'psikolog'dan merhabalar :) Geçen gün anlattığım Ankara Gezisi'nden hızını alamayıp Eskişehir'e de  gittik.(Okumadıysanız buraya tık tık 😊)
Eskişehir benim uzun zamandır gitmek istediğim bir şehirdi.Çünkü Eskişehir'de okuyan birsürü arkadaşım var ve İzmir'e geldiklerinde hep bahsediyorlardı.Ayrıca Eskişehir'in ünlüü Çiğbörek'ini denemeyi de çok istiyordum :)

Ankara'dan İzmir'e dönüş için uçak bileti bulamadığımızdan (malum sömestr) biz de Eskişehir'e gidip ordan da otobüsle İzmir'e dönüş yapalım dedik.Ankara'dan hızlı trenle gitmeyi planlamıştık fakat bütün trenler doluydu.(Şaşırtmadı 😑) O yüzden Ankaradan Eskişehir'e 3saat süren otobüs yolculuğuyla vardık.Daha önce hiç gitmediğimiz için ben nerelerde gezilmeli tarzında biraz araştırma yapmıştım.

Her ne kadar yer,yön bilmesek de sora sora Bağdat bulunur derler :) Bu söze güvenerek Eskişehir gezimize başladık.
Garaj biraz şehir dışında Eskişehir'de.Fakat hemen önünde tramvaya binebiliyorsunuz.Ve öğrenci bileti de çok uygun.(Yanlış hatırlamıyorsam 1.30 gibi bir şeydi.) Ben ilk defa tramvaya bindiğim için biraz heyecanlıydım fakat bizim İzban'dan bir farkı yokmuş yahu :) Eskişehir'in sevdiğim bir tarafı genel olarak düz olması.Bu yüzden ilkbaharda giden turistler bisiklet kiralayıp gidiyolarmış ama biz kışın gittiğimiz için böyle bir şansımız olmadı tabii ki :D

Porsuk Çayı etrafındaki çarşıyı gezdikten sonra acıktık ve çok ünlü olan Papağan Çiğbörek'e gittik. Evet,Eskişehir'de nerede yiyebiliriz sorusuna direkt olarak Papağan diyorlar.Başka bir yerden yemediğim için karşılaştıramıyorum ama ben beğendim.Papağan'ı anlatmam gerekirse çok küçük bir dükkan ve aşırı kalabalık oluyor.Sıra bekliyorsunuz bu yüzden.Bazıları yarım saat bile beklediğinden bahsettiler.(Neyse ki biz şanslıydık ve 10dk sonra bir masaya oturmuştuk.)Ben çiğbörek'in tadını beğendim ama biraz fazla yağlı.Yani sıklıkla yiyebileceğim bir yiyecek değil.Ama 2-3 ayda bir yiyebilirim.(Evrene mesajlar 😋)

Bir de çok ünlü olan bir bozacısı varmış ama ben daha önce hiç boza içmediğim için denemek istemedim.Bir de çiğbörek yedikten hemen sonra önünden geçtik midemde yer yoktu anlayacağınız.

Burası çok dikkatimi çekti fakat burada oturma fırsatım olmadı :(

Çarşıdan doğruca Odunpazarı Evlerine doğru yürüdük.Orada yokuşun başında çok güzel,samimi bir kafe var.Bir süre orada dinlendik.Keşke İzmir'de de böyle bir mekan bulabilsem..

Daha sonra Balmumu Müzesi'ne girdik.Burada artık ben susuyorum fotoğraflar konuşsun diyorum...

Bu arada Eskişehir'in insanları gayet kibar insanlar.Bir mağazaya girmiştik ve sahibiyle konuşurken İzmir'den geldiğimizden bahsetmiştik.Bizi hiç tanımamasına rağmen bize yemek ikram etmek istedi.Çok misafirperverler..

Ayrıca kıyafet olarak -bilmiyorum belki de indirim dönemine denk geldim-bana fiyatlar uygun geldi nedense.. İzmir-Eskişehir hızlı treni olsa keşke dediğim zamanlardan yine :D

Eskişehir iklim olarak soğuk olmasına rağmen insanları sıcacıklar. Şirin, güzel bir şehir olarak kaldı ben de.. Umarım bir kez daha gidebilirim :)

Okuduğunuz için teşekkürler..
Bir sonraki yazıda görüşmek üzere...

1. Yine bekleriz.:) Her ne kadar soğuk olsa da dediğiniz gibi sıcacık insanları var :) Ve dipnot boza içmemek büyük kayıp yazık olmuş:(

1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

2. İnşallah :) Ozaman bu sefer boza içmek için gelirim :))

2. Eskişehir'de biz de çibörek yedik ama ismini hatırlamıyorum. Bir parkın içinde. Yapay sahili olan park. Eskişehir güzel yer ama.

3. Biz merkezde yedik sizin dediğiniz yerin adını bilmiyorum ama biz oraya uğrayamadik ☺

4. Çigbörek yenmez mi yaa harika oluyor 😃 yine gezmissiniz baya bir yeri 😃

Bal mumu müze çok hosuma gitti benim.Canlı gibiler zaten 😃

5. Geçen sene günlük geziye katılmıştım bende. Yaşanılacak bir yer değil gibi geldi sokaklar çok dar. İçim ıçime sığamadı :)

6. Ayy güzel Eskişehir. Yarı memleketim ❤ Ne güzel yapmışsınız Eskişehir'e giderek. Çünkü her insanın bir kez gitmesi gereken bir yer. Bir kere gidince iki, üç oluyor zaten. İnsan soğuk falan dinlemiyor kendini bu şehirde buluveriyor. Bende senede bir kez illa giderim. Üniversite şehri, gençlik şehri ❤❤