12 Ağustos 2018 Pazar

Tesbih Ağacını Gölgesinde.

KÜNYE
Kitap adı: Tespih Ağacının Gögesinde
Yazar: Harper Lee
Sayfa Sayısı: 239
Türü: Roman
Çeviri: Püren Özgören
Yayınevi: *SEL



  Merhaba arkadaşlar, yine bir Harper Lee muhteşem eseriyle karşınızdayım. Rahat rahat yorumlarımı girebildiğim bugünlerde keşke ders çalışsaydım diye de düşünüyorum. Vize sonrası rahatı galiba, ne derse girmek istiyorum ne de ders çalışmak istiyorum. Ama sorsanız vize zamanı artık derslere aralıksız girmeyi düşünüyordum :D Anlayacağınız üzere şimdi yazacağım kitap Bülbülü Öldürmek'in devamı niteliğinde sayılabilecek Tespih Ağacının Gölgesinde adlı roman.



Diğer kitabı bildiğimiz gibi bu kitapta da Jean-Louise Finch ağzından olaylar anlatılmış. Yıllar sonra memleketine geri dönen Scout'ın babası üzerinde uğradığı hayal kırıklığını anlatıyor. Üslubu her zamanki gibi mükemmeldi.
Evet,çok güzel bir kitaptı ama ilk kitabının yanında biraz eksik kalmış.Yeni karakterler ve ilk kitabında olan bazı karakterler yoktu.
Beni en etkileyen olay sanırım dadısıyla yaşadığı o anıydı.(Çok fazla ayrıntı vermek istemiyorum.)
Okunması keyifli,güzel bir romandı.Ve bana kalırsa herkesin okuyabileceği ve okuması gereken nadir kitaplardandı.
-ALTINI ÇİZDİKLERİM:

''Şunu da hep hatırla: Geriye bakıp, düne, on yıl önceye bakıp o günkü halimizi görmek her zaman daha kolaydır. Zor olan, şu anki bizi görmektir. Bu beceriyi edinebilirsen, yuvarlanıp gidersin.''

Şiirler zamanın öyle ötesindeydi ki, deşifre etmeyi henüz hiç kimse başaramamıştı...

Iki insan arasında senin gördüğün tek fark, dış görünüşleri, zekaları ve karakterleri arasındaki farklılıklar. Ne kadar kışkırtılsan da insanlara ırk üzerinden bakmaya asla kabul etmedin; artık günümüzün en hararetli meselesiyken, sen herhangi bir meseleyi ırksal açıdan düşünmeyi hala beceremiyorsun. Sen karşında sadece insan görüyorsun.

' Hem haksızlık, hem de vefasızlık, ama en çok da gerçekdışı! "



                                                                                                             Keyifli Günler Dilerim
                                                                                                                  Bi'Avukat

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder