18 Kasım 2016 Cuma

Leon ve Louise'un Hikayesi .. BİR GÜN BULUŞMAK ÜZERE

               KÜNYE
KİTAP ADI:Bir Gün Buluşmak Üzere
YAZAR:Alex Capus
SAYFA SAYISI:276
TÜRÜ:Roman
YAYINEVİ:Kırmızı Kedi 



"Büyükbabam, Louise Janvier'yi tanıdığında on yedi yaşındaydı. Onu, 1918 ilkbaharında, karton bavulunu bisikletine bağlayıp bir daha dönmemek üzere Cherbourg'daki babaevinden ayrılan bir delikanlı olarak gözümün önüne getirmekten hoşlanıyorum."

Bir Gün Buluşmak Üzere, savaşların birleştirdiği ve yine savaşların ayırdığı Leon ile Louise'in hikayesi. Birinci Dünya Savaşı'nın son aylarında, iki genç, Fransa'nın ıssız kırsalında, bisiklet sürerken tanışırlar, ilk görüşte aşktır bu. Beraberlikleri kısa sürer ve Alman uçaklarının bombardımanı sırasında yolda patlayan bir bomba ikisini ayırır. Birbirlerini arayıp bulamayınca öldüklerine inanırlar. Yolları ayrılmıştır ama kader onlara beklenmedik kapılar açacaktır. Paris Emniyeti'nde çalışan Leon ile başına buyruk, özgür ruhlu Louise'in yıllar sonra Paris metrosunda tesadüfen karşılaşmaları aşklarında ve yaşamlarında yeni bir dönemeç sunacaktır onlara.

Alex Capus zamana, koşullara ve toplumun dayattıklarına direnen bir aşkın hikayesini savaşın gölgesinde geçen bir yüzyılın içine oturturken savaş Fransası'nın, özellikle de işgal altındaki Paris'in gerçekçi bir tablosunu çiziyor.(TANITIM BÜLTENİNDEN)





Merhabalarr :) Uzun süredir kitap okuyamama sorunum vardı.O yüzden çok fazla kitap okuyamadım.Bu durumdan çıkmak için kitapçıda tesadüfen farkettiğim ve tanıtım yazısının hoşuma gittiği Alex Capus'un Bir Gün Buluşmak Üzere kitabını aldım.Daha önce yazarı ya da kitaba dair hiçbir şey duymamıştım.(Böyle kitapların biraz daha hoşuma gittiğini itiraf etmeliyim :D Tanımadığım yazarlar okumak beni heyecanlandırır :)) Her neyse fazla konuştum yine :)) Kitabın konusuna gelecek olursak benim içime dokunan bir aşk hikayesi oldu.. Aslında sadece bir aşk hikayesi dersem biraz eksik ifade etmiş olurum.Genellikle popüler olanın aksine vıcık vıcık bir aşk değil samimi bir aşk hikayesi ve savaşın içindeki Fransa'yı anlatmış yazar.Evet,konusu her ne kadar basit gibi gözükse de sizin içinizi ısıtıcak,özlem duyduğumuz tatlı bir hikaye.. Hayatınızda zor bir dönemden geçiyorsanız,stres altındaysınız ya da benim gibi kitap okuyamama durumundan muzdaripseniz kesinlikle okumanızı öneririm ^^ 
(Yazarın notu : Favorim kesinlikle Leon :D söylemeden geçemedim ^-^ ) 






*Benim hayatımdan çaldığın değerli zaman,senin hayatının sonunda senden çalınacaktır.







*Son ziyaretimde,onlardan sırtlanların ünlü kahkahalarının,sözü geçmeyenlerin yaltaklanma ritüeli olduğunu öğrendim;böyle gülerek avdan pay bekliyorlar ya da sürüye katılmak istiyorlar.İşte görüyorsun,kahkaha güçsüzlerin silahı.Kudretliler gülmüyor.

5 yorum:

  1. Hiç tanımadığım yazarlardan hiç bilmediğim kitaplar okumayı bende seviyorum. ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanımadığım yazarlar olunca kendi başka dünyalara girmiş gibi hissediyorum ve bu durum benim çok hoşuma gidiyor :)

      Sil
  2. merhaba ilginizi çekerse beklerim.
    sevgiler.
    http://mugeninlistesi.blogspot.com.tr/2016/11/24-kitap-cekilisi.html

    YanıtlaSil